۷ ویژگی کلیدی برای شروع پرقدرت مسیر شغلی

7  ویژگی کلیدی برای شروع پرقدرت مسیر شغلی-گودکو

 

زمانی که کشتی تایتانیک ساخته شده بود، تمامی متخصصان آن دوره اعتقاد داشتند که این کشتی غرق‌شدنی نیست؛ اما متأسفانه این اتفاق رخ داد. وقتی موضوع آینده و مسیر شغلی در میان باشد، هر چقدر هم که با تجربه باشید باز هم ممکن است دچار اشتباه شوید. نتیجه‌ای که می‌گیریم این است که در این زمینه، تجربه مهم‌ترین عامل نیست، بلکه این نگرش شماست که تعیین‌کننده است.

هر چقدر هم که در مسیر شغلی خود جلو رفته باشید باز هم همیشه جا برای یادگیری وجود دارد. شما باید همیشه میل به بهتر شدن داشته باشید، حتی زمانی که بهترین فرد ممکن هستید و نگرش‌تان باید به گونه‌ای باشد که هرگز تسلیم شرایط نشوید. این واقعیت که شما دارای چندین سال تجربه نیستید دلیل نمی‌شود که نتوانید چالش‌های بزرگی را قبول کنید، خواه این چالش مدیریت یک پروژه‌ باشد و یا یک جایگاه شغلی که نیازمند مهارت‌های پیشرفته است. این‌قدر نگران شکست خوردن نباشید، بلکه همیشه به این فکر کنید که اگر موفق شوید چه اتفاقی می‌افتد.

 

اگر شما هم یک متخصص جوان هستید، این ۷ ویژگی کلیدی به شما کمک خواهند کرد تا مسیر شغلی خود را با قدرت آغاز کرده و در مصاحبه‌های شغلی همانند افراد باتجربه حاضر شوید.

 

۱- کنجکاوی

در پروژه‌های خود نشان دهید که میل به تغییر شرایط فعلی و بهبود اوضاع دارید. این کار به دیگران کمک می‌کند که بتوانند تصور کنند که شما چطور می‌توانید با مشکلات مواجه شده و آن‌ها را حل نمایید. شاید مدیری که می‌خواهد شما را استخدام کند از ایده‌ی نهایی شما خوشش نیاید ولی ممکن است طرز فکر شما را بپسندد.

۲- اشتیاق

این مورد خیلی کلیدی است زیرا نشان می‌دهد که شما تا کجا می‌خواهید پیش بروید. هنگامی که در مصاحبه از شما می‌خواهند که در مورد خودتان توضیح دهید، درباره‌ی مواردی که به آن‌ها اشتیاق دارید توضیح دهید و اگر استخدام شدید با نحوه‌ی کار کردن خود آن‌ها را ثابت کنید.

۳- انطباق‌پذیری

برخی افراد متخصص و باتجربه روش‌های خاص خودشان را دارند و زمانی که درون یک تیم کار می‌کنند از خود انعطاف نشان نداده و با ذهنی بسته وارد بحث‌های گروهی می‌شوند. شخصیتی از خود به نمایش بگذارید که تمرکز زیادی بر کارش دارد اما طوری رفتار نکنید که انگار همه چیز را می‌دانید.

۴- خلاقیت

داشتن ایده‌های نو برای شرکت‌هایی که می‌خواهند مطابق خواسته‌های مشتریان خود عمل کنند بسیار حیاتی است. وقتی به ایده‌های جدیدی دست یافتید، در کنار بیان نمودن آن‌ها در مورد پیشینه‌ی خلاقیت‌های خود هم صحبت کنید.

۵- مهارت‌ها

برای انجام شغلی که قرار است به عهده بگیرید مهارت‌های کاملا جدیدی از خود نشان دهید. یکی از مزیت‌های تازه‌فارق‌التحصیل بودن این است که شما با جدید‌ترین نرم‌افزار‌ها و مهارت‌های روز آشنایی دارید. همچنین اگر مهارت‌هایی خارج از حوزه‌ی تخصصی خود کسب کنید، ممکن است بتوانید وظایف خود را به شکل منحصر به فردی انجام دهید.

۶- شخصیت

چه باور کنید چه نکنید، شخصیت ما بر نتیجه‌ی کارهایی که انجام می‌دهیم تأثیر دارد. این شخصیت است که بین شما و دیگران تفاوت ایجاد می‌کند و به شما این شانس را می‌دهد که خود را از آن‌ها متمایز کنید. اگر می‌خواهید بیشتر راجع به «شخصیت» و ویژگی‌های آن بدانید، مطالب مجله‌ی مدیران را از دست ندهید.

۷- چشم‌انداز

از بیان کردن رویاهای بزرگ خود در جلسه‌ی مصاحبه نترسید. این کار نشان می‌دهد که شما اهداف بزرگی در سر دارید که برای رسیدن به آن‌ها تلاش خواهید کرد.

 

خلاصه این‌که تنها به این دلیل که تجربه‌ی چندین سال کار کردن در شرکت‌های بزرگ را ندارید، انگیزه‌ی خود را از دست ندهید. به پیشرفت حرفه‌ای ادامه دهید و سعی کنید همیشه حداکثر تلاش خود را انجام دهید.

همیشه این جمله را به خاطر داشته باشید: «بدترین ورشکستگی، از دست دادن انگیزه است

  • سمیه

    من چطور میتونم به شغل مربوط به رشته تحصیلیم دست پیداکنم