۷ نکته برای ایجاد یک برند شخصی به قدرتمندی اپل

7 نکته برای ایجاد یک برند شخصی به قدرتمندی اپل-گودکو

 

می‌توان در یک چشم بر هم زدن ده‌ها شرکت‌ را نام برد که برندشان به خوبی در ذهن‌ مردم نقش بسته است: اپل، کوکاکولا، مرسدس بنز و … . این مسئله اتفاقی نیست بلکه سال‌ها تحقیق روی متمایز کردن این برندهای جهانی از رقبای‌ آن‌ها صورت گرفته است. این شرکت‌ها تنها به دلیل لوگوهای به یادماندنی‌ و پر زرق و برق‌شان شناخته شده نیستند بلکه مفاهیم برندسازی هستند که این لوگو‌ها را شکل داده‌اند؛ مفاهیمی که خود بر اساس اصول بنیادین بازاریابی‌ای که سال‌هاست در دوره‌های مختلف بازاریابی تدریس می‌شوند شکل گرفته‌اند.

حالا سؤال این است که شما چطور می‌توانید از این اصول و مفاهیمی که توسط شناخته‌ترین برندهای جهان مورد استفاده قرار گرفته‌اند بهره ببرید؟ درست است که شاید شما به عنوان یک متخصص جوان نتوانید قدرت بازاریابی اپل را به دست آورید اما با استفاده از نکات مهمی که در زمینه‌ی برندینگ وجود دارد خواهید توانست تفاوت معناداری بین خود و دیگر هم‌نسل‌های‌تان به وجود آورید.

در ادامه به هفت نکته‌ی کلیدی که به شما در ایجاد و تکمیل برند شخصی‌تان کمک می‌کنند اشاره می‌شود:

 

نکته‌ی ۱: تصمیم بگیرید که قرار است چه نوع فردی باشید

چه چیزی شما را متفاوت می‌کند؟ چه چیزی برای ارائه دارید؟ چرا مردم باید به چیزی که شما ارائه می‌کنید علاقه‌مند باشند؟ این قرار است حرف آخر شما باشد نه معرفی مفصّل‌تان.

خودتان را چه‌طور در یک جمله توصیف می‌کنید؟ آیا این توصیف منحصر‌به‌فرد است؟ آیا دیگران می‌توانند فقط با همین یک جمله شما را شناسایی کنند؟

نکته‌ی ۲: شخصیت آن‌لاین خود را ارزیابی کنید

آیا صفحه‌ی لینکداین، صفحه‌ی گودکو، رزومه، وب‌سایت شخصی و بلاگ‌تان همگی با هم هماهنگ هستند؟ آیا حساب‌های شخصی شما در شبکه‌های اجتماعی هم همین تصویر هماهنگ را از شما به نمایش می‌گذارند؟ شاید وقتش رسیده باشد که در مورد انتشار برخی مطالب و تصاویر در فیس‌بوک‌تان تجدید‌نظر کنید:)

نکته‌ی ۳: افراد کلیدی مأموریت خود را مشخص کنید

تأثیرگذارترین فرد در صنعت شما چه کسی است؟ مهم‌ترین مخاطبی که می‌خواهید داشته باشید کیست؟ برقراری چنین ارتباط‌هایی ممکن است به زمان خیلی زیادی نیاز داشته باشد اما همین افراد کلیدی هستند که در لحظات حیاتی مسیر حرفه‌ای‌تان به کمک شما می‌آیند.

نکته‌ی ۴: روابط اجتماعی برقرار کنید

برقراری روابط اجتماعی باعث به رسمیت شناخته‌شدن شما می‌شود. افرادی که ارتباط نزدیکی با شما دارند در موردتان با دیگران صحبت می‌کنند و از این طریق برند شخصی شما گسترش پیدا می‌کند. همچنین این روابط می‌توانند به شما کمک کنند تا به شغل‌های آتی خود دست یابید و یا مشتریان بالقوه‌ای برای شما فراهم کنند.

نکته‌ی ۵: نسبت به دیگران برتری داشته باشید

در شرایط به شدت رقابتی کنونی بازار کار همه‌ی افراد باید یک عامل متحیرکننده داشته باشند. عامل متحیرکننده‌ی شما چیست؟ این عامل می‌تواند نوع طراحی رزومه‌ی شما باشد‌ که به شکل محیط توییتر طراحی شده است، یا طراحی زیبای وبسایت شخصی شما، یا مطالب تحلیلی و موشکافانه‌ای که در بلاگ‌تان می‌نویسد و یا هر چیز مناسب دیگری که فکر می‌کنید شما را نسبت به دیگران متمایز می‌نماید. برای داشتن یک رزومه‌ی حرفه‌ای با ساختارهای متفاوت ساده و گرافیکی، از رزومه‌ساز گودکو می‌توانید استفاده نمایید. کافی‌است اطلاعات و سوابق خود را در دسته‌بندی‌های خواسته‌شده وارد نمایید و به مشاهده‌ی نتیجه‌ی کار بنشینید. استفاده از رزومه‌ساز گودکو کاملا رایگان است.

نکته‌ی ۶: برندتان را تازه نگه دارید

سعی کنید با منتشر کردن مطالب جدید و به‌روز از کارها و دستاوردهای‌تان مثلا گزارش سمیناری که در آن مشارکت داشته‌اید یا نرم‌افزاری که به تازگی طراحی نموده‌اید، از کهنه به نظر رسیدن محتواهای خود جلوگیری کنید. به افزودن مطالب مرتبطی که شما را بهتر معرفی می‌کنند ادامه دهید.

نکته‌ی ۷: از مخاطبان‌تان بخواهید مشارکت کنند

از حامیان خود بخواهید که در خبرنامه‌ی بلاگ یا وب‌سایت‌تان عضو شده یا شما را در توییتر دنبال کنند و نظرات خود را در مورد مطالبی که منتشر می‌کنید بیان نمایند.

 

ایجاد یک برند شخصی شامل کارهای زیادی است اما هیچ بخشی از آن با اهمیت‌تر و تأثیرگذارتر از شکل دادن یک تصویر شفاف و مستحکم نیست. به خاطر داشته باشید که برند شخصی همان چیزی است که استعدادها، تعهد و انرژی شما را از دیگران متمایز می‌کند.